Apocalipsa dupa Ioan descifrata

Cum spuneam, dupa aprigele discutii purtate virtual cu niste oameni care pretind ca sunt drept credinciosi/buni crestini (desi am mari indoieli – dar despre asta intr-un alt post) am inceput sa fac search pe net dupa credinta, Biblie, Iisus, Dumnezeu, Apocalipsa, Institutia bisericeasca, marti duhovnici si asa mai departe.

Am gasit intamplator o „descifrare” a Apocalipsei dupa Ioan, semnata de Laurentie Manea aici.

Marturisesc urmatoarele:

1. Am citit Apocalipsa si stiam de la un preot ca are legatura cu Uniunea Europeana. Nu stiam cum sa demonstrez.

2. Ceea ce spune Domnul Manea are cat se poate de multa logica.

3. Am fost revoltata in urma cu niste ani ca guvernantii nostri nu au facut referendum, cum era normal, sa afle dorinta poporului de a intra in Uniunea Europeana. Am avut sentimentul, si inca il am, ca ne-am vandut pe doi bani. Nici un beneficiu pana acum.

4. Biserica Ortodoxa din Grecia s-a revoltat impotriva hotararii politicienilor greci de a adera la Uniunea Europeana. Din pacate fara un rezultat notabil. Biserica Ortodoxa Romana a salutat aderarea Romaniei la UE. Dovada aici.

Concluzie: traim vremuri apocaliptice! Suntem orbi daca nu vedem semnele? Sau doar delasatori? De ce le place Inaltilor Prelati Uniunea Europeana? Ce beneficii au?

4 comentarii la „Apocalipsa dupa Ioan descifrata”

  1. „Am meditat mai adanc gandindu-ma la vremurile noastre, daca nu cumva procesul (de admitere a Romaniei in Europa) se prelungeste, daca nu cumva viziunea dostoievskiana a mers dincolo de comunism. Dumnezeu ne-a ajutat si am scapat de povara comunismului, prin jertfele din Decembrie ’89, intrand intr-o alta era. Iata insa ca avem o alta perspectiva: daca ne-am confruntat cu Rasaritul bolsevic, de data aceasta ne indreptam cu fata catre Occidentul European – care se autodefineste drept „Europa” insasi si care ne invita sa intram in ea, ca si cum noi n-am fi fost niciodata europeni.

    In privinta aceasta – daca trebuie sa fac o paranteza si vreau sa o fac – doresc sa afirm ca noi am fost intotdeauna europeni si ca nu poate fi vorba de o „intrare” a noastra in Europa, ci de regasirea noastra in Europa, sau mai precis de regasirea Europei in noi.

    Ne e greu sa fim tratati ca niste primitivi, cu toata saracia noastra, uitanduse ca daca suntem astazi saraci si inapoiati datorita comunismului, este si prin faptul ca Occidentul ne-a livrat, aproape gratuit, acestuia. Lucrurile acestea sunt stiute. Cred ca Apusul nu are dreptul sa ne umileasca, asa cum a incercat si incearca; fara sa fac politica, trebuie sa subliniez atitudinea tot mai demna a tarii noastre in acest context european.

    Nu asteptam spiritualitate din Occident, pentru ca nu o are. Uneori suntem tratati ca niste „balcanici”, uitandu-se ca suntem la nordul Dunarii si, ca, geografic, nu facem parte din Balcani. Ei, si daca am face? Alexandru Paleologul spune ca, la urma urmei, chiar daca am fi balcanici ce este rusinos in asta? Platon, Aristotel si Sofocle au fost balcanici. Iar eu as adauga: toata doctrina teologica a lui Toma d’Aquino s-a sprijinit pe Aristotel, pe un balcanic. Iar daca este vorba de civilizatie, ar trebui sa ne amintim ca, in jurul anului 1000, bazileii si principesele Bizantului aveau bai de marmura, in timp ce curtenii lui Carol cel Mare se scarpinau de paduchi si raie.

    Asadar daca este vorba de o Europa, si anume de adevarata Europa, noi am avut intodeauna viziunea si trairea ei. Europa este sinteza gandirii elene, a spiritualitatii crestine si a civilizatiei romane. Este singura Europa pe care o recunoastem, dar si singura Europa care ni se refuza. Ni se propune in schimb, o Europa construita eminamente pe economie si politica; nici cea mai mica adiere de cultura, ca de religie nu mai vorbim. Daca aceasta este Europa care ni se imbie, nu avem nevoie de ea!
    Mai degraba o invitam sa se indrepte ea catre noi, pentru ca sa se redescopere pe ea insasi; noi nu avem de cersit ci de oferit.

    Ce ni se propune (in schimb)? Economicul (painea). Prin paine ni se cere libertatea. De aici, pretentiile aberante care ni se pun in fata, a fi acceptati in aceasta Europa: homosexualitatea, viciu, avortul, desfraul, sexualitatea, pornografia, adica tot ceea ce poate fi mai rau in viata unei societati, niste rele pe care noi ca popor in frunte cu Biserica si din fericire in frunte cu tineretul nostru crestin ortodox, le respingem cu toata fermitatea, pentru ca nu vrem ca, cu pretul „intrarii” noastre in Europa sa ne pierdem propria identitate nationala. Asadar: economie (mai avansata), paine, robire.
    In al doilea rand (ni se ofera): „miracolul”. Nici pomeneala de vreun miracol in numele lui Dumnezeu, asa cum incerca cel putin, marele inchizitor. Nu, „ci miracolul” zborului cosmic, al electronicii, al calculatorului, al ingineriei genetice: un miracol perpetuu, pe care, fascinati, va trebui sa-l acceptam in locul minunilor lui Dumnezeu.

    Si in al treilea rand, tot prin economic: (ni se ia) puterea si prin putere, autoritatea. Nu mai este aceea a comunismului, ci asa-ziselor „Mari Puteri”, cele indrituite sa hotarasca pentru popoarele mici.
    „Toleranta” mea trebuie sa inceteze atunci cand ceilalti abuzeaza de ea.

    Iubiti ascultatori, verbul „a corupe”, in acceptia termenului grecesc, inseamna a altera nu numai prin descompunere ci si prin amestec. Toate aceste forme de sincretism religios care ni se propun, incepand cu New Age si terminand cu tot felul de combinatii intre diferite secte neo-protestante care alcatuiesc Federatii „evanghelice” si „evanghelizatoare”, si care cauta sa ne ameteasca prin aceste oferte foarte comode, seducatoare, deseori toate acestea sunt forme si manifestari ale coruptiei spirituale.

    E bine sa stiti ca, pe masura ceea ce aceste invazii devin tot mai radicale, dar ne propun (concomitent), in mod repetat si staruitor, „toleranta”, e bine sa stiti ca toleranta trebuie sa functioneze pana in clipa cand incepe abuzul ! Din momentul in care celalalt abuzeaza de toleranta mea, aceasta inceteaza si trebuie sa inceteze.

    De aceea, personal, voi deveni intolerant, chiar cu riscul de a fi catalogat drept fundamentalist. La urma urmei, daca e vorba de „fundamentalism”, primul fundamentalist a fost insusi Iisus Hristos: „Inapoia Mea, satano!”

    Răspunde
  2. Sfantul Nil Athonitul a profetit vremurile din urma inca din sec XVI.
    Va recomand cu caldura sa alergati mai degraba la Scrierile Sfintilor parinti decat la ale unor neaveniti preocupati de ” paranormal” , adica vrajitorie.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Folosim cookies pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a putea să-ți oferim instrumente de social media și pentru a analiza traficul pe acest site. View more
Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Cine suntem?

Adresa site-ului este: https://andreeatalmazan.ro.

Comentarii

Când vizitatorii site-ului lasă un comentariu pe site, colectăm datele care apar în formularul de comentarii și, de asemenea, adresa de IP și tipul de browser pentru a detecta și a preveni spamurile. Un string anonimizat a fost creat din numele adresei tale de email pentru a interoga Gravatar dacă utilizezi serviciul. Politica de protecție a datelor cu caracter personal (privacy policy) este disponibilă aici: https://automattic.com/privacy/. După aprobarea comentariului tău, poza ta de profil va apărea public lângă comentariul tău.

Media

Suggested text: If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Cookies

Suggested text: If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year. If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser. When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed. If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Suggested text: Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website. These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Who we share your data with

Suggested text: If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

Suggested text: If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue. For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

Suggested text: If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where your data is sent

Suggested text: Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.
Save settings
Cookies settings